חופשה בישראל >טיולים > טיולים בצפון > נחלי יהודיה, זוויתן והמשושים חופשה בישראל
צור קשר עמוד הבית

נחלי יהודיה, זוויתן והמשושים

יום מס' 1 נחל הזוויתן

תחילת המסלול בקצרין. על כביש מס' 9088 ממשיכים קילומטר אחד צפונית-מערבית לצומת קצרין. עוצרים בנקודה בה חוצה הכבישה את נחל זוויתן על גבי גשר. זוהי נקודת התחלת מסלול ההליכה. שימו לב! אזור הגולן נחשב לשטח ממוקש ובשום אופן אין לרדת מהשבילים המסומנים, ואסור בהחלט לחצות גדרות. מומלץ להצטייד במפה מעודכנת ובה סימון השבילים, שם תמצאו גם סימון של השטחים הממוקשים. השלט מפנה למסלול "נחל זוויתן עליון". הולכים בשביל היורד במורד הנחל ומסומן בסימון שבילים אדום. נחל זה זורם כל השנה בתוך צמחיה עשירה.
הולכים כ-1.5 ק"מ, על פני בריכות טבעיות באפיק הנחל. ממשיכים דרומה עם השביל, צמוד לגדתו המערבית של נחל זוויתן. הולכים כ-2 ק"מ עד שהשביל מגיע לבריכות גדולות ועמוקות הבנויות בתוך הבזלת. משם ממשיכים על השביל המסומן באדום ולאורך הנחל. השביל מגיע לנקודת תצפית מעל מפל זוויתן – הוא מפל הנחושת. גובה המפל כ-28 מ' והוא נופל אל שתי בריכות עמוקות ורחבות ידיים. ניתן לטבול בבריכות הקרירות. יורדים אליהן בשביל מסומן מנקודת התצפית.
לאחר המנוחה בבריכות חוזרים אל השביל האדום הממשיך לאורך קניון הנחל, בשפה המזרחית. השביל מגיע להתפצלות, שם נבחר בשביל המסומן בסימון ירוק אשר פונה מזרחה. שביל זה יוביל אותנו לחניון יהודיה, שם נבלה את הלילה. החניון מסודר ובו שירותים. ניתן כמובן לסיים כאן את הטיול.

יום מס' 2 נחל יהודיה

אם בחרתם לפצל את הטיול שלכם לשלושה ימים נפרדים, תוכלו להתחיל כאן טיול של יום אחד. חלק מהמסלול נשחה בתוך מים ולכן יש להצטייד באמצעי אטימה לציוד על מנת שלא יתקלקל במים. מחניון יהודיה הולכים לכיוון דרום-מזרח על השביל המסומן באדום. לאחר כ-200 חוצים את הכביש המחבר את צומת יהודיה לצומת קצרין. ממשיכים בשביל המסומן אדום, חוצים את מה שהיה הכפר הסורי ערביה. משם פונים לכיוון צפון-מזרח וממשיכים ללכת כ-400 מ' עד לקצה המצוק, שהוא נקודת תצפית לקניון יהודיה ולמפל נחל יהודיה. מנקודת התצפית יורדים שביל תלול עד לבריכה. ניתן לשחות בבריכה אליה נופל מפל יהודיה. לאחר הבילוי בבריכה ממשיכים לכיוון דרום מערב בשביל המסומן באדום. השביל מפותל ובקטעים מסוימים נחצה את אפיק הנחל. בסוף השביל נגיע למפל מים נוסף בגובה של כ-9 מ'. הירידה לבריכה שבתחתית המפל נעשית על גבי סולם ברזל אשר נקבע לתוך דופן הסלע. אסור לקפוץ אל הבריכה, זוהי סכנת נפשות. כדי להמשיך במסלול יש לחצות את הבריכה בשחייה.
לאחר המנוחה בבריכה ממשיכים בשביל המסומן באדום. השביל נמשך לאורך אפיק הנחל והולכים בו עד שפוגשים בשביל המסומן בסימון שבילים ירוק. בשביל זה חוזרים לנקודת ההתחלה. מטפסים בשביל התלול לאורך המצוק עד לכפר "ערביה" ומשם לחניון יהודיה בשביל המסומן באדום.
אפשרות נוספת היא להמשיך במורד הנחל במקום לעלות בשביל הירוק. במורד יש בריכות נוספות. ממשיכים כ-2 ק"מ עד לעיקול בשביל האדום, ועולים לחניון, בגדה המערבית כ-2 ק"מ דרומית לחניון יהודיה.

יום מס' 3 נחל זוויתן תחתון ובריכת המשושים

המסלול מתחיל בחניון יהודיה. הולכים בשביל המסומן בירוק לכיוון מערב, דרך יער יהודיה. הולכים בשביל כ-1.5 ומגיעים לשביל המסומן באדום. ממשיך צפונה כ-400 מ' עד שפת הקניון ויורדים לאט ובזהירות בשביל התלול אל הנחל. השביל מתחבר לשביל השחור באפיק הנחל, ולאורכו כמה בריכות יפות.
ממשיכים עם אפיק נחל הזוויתן, חלק מהדרך בגדה הימנית ואח"כ בגדה השמאלית. מגיעים לעמוד המורה על עליה לכוון שמאל ומוביל למעיין עין נטף. משם ממשיכים על השביל המסומן באדום כמה מאות מטרים. שם מטפסים לגדה הימנית, טיפוס די קשה ומגיעים למישור המפריד את הזוויתן מהמשושים. נמשיך ללכת כ-2 ק"מ במישור זה ואז נתחיל את הירידה לנחל המשושים ולבריכת המשושים. אפשר לשחות בבריכה, אך אסור לקפוץ אליה.
לאחר הבילוי בבריכה חוזרים לשביל, עולים איתו עד לדרך המסומנת בסימון שבילים שחור. ממשיכים בדרך זו כ-1.5 ק"מ ופוגשים בכביש 88. זהו הכביש העולה מצומת בית צידה ושם יחכה לנו הרכב.

אזור: חרמון, גולן ואצבע הגליל
משך המסלול ואורכו: כשלושה ימים, אורך כ-23 ק"מ. ניתן לחלק לשלושה מסלולים בני יום.

כל הזכויות שמורות לשביל © 2008 | עמוד הבית | צור קשר | מפת האתר | ספא |
טיולים | מועדון פיאט | טיולים מאורגנים | חבילות נופש בארץ | ספא | צימרים | צימר | ספא | וילות | צימרים | צימרים בצפון | צימר