חופשה בישראל >טיולים > טיולים במרכז > הרי ירושלים חופשה בישראל
חיפוש מותאם אישית של
צור קשר עמוד הבית

הרי ירושלים

שתי אפשרויות למסלול זה, אפשר לעשות את המסלול מעגלי או לטייל מעט יותר ולסיים במקום אחר. חלק מהמסלול מתאים גם לרוכבי אופניים.
בכביש ת"א ירושלים נוסעים עד מחלף הראל ושם פונים לכיוון דרום. עוברים את היישוב וממשיכים עד כיכר גדולה. שם פנו שמאלה לכיוון ביה"ח הדסה עין כרם. היעזרו בשילוט כדי לנסוע לכיוון בית החולים. עברו את ביה"ח והמשיכו לצומת אורה. בצומת פנו מערבה לכיוון הישובים אורה ועמינדב. השילוט יוביל אתכם ליד קנדי וחרבת סעדים. לאחר שעברתם על פני היישובים אורה ועמינדב המשיכו להר עמינדב – היעזרו בשילוט המוביל ליד קנדי.

המסלול המעגלי כולל סיור בחרבן סעדים ועין סעדים. המסלול הלא-מעגלי עובר דרך שביל המעיינות בחרבת סעדים ונגמר באבן ספיר. אפשר לשלב את שני המסלולים לטיול אחד או לעשות כל אחד מהם בנפרד.

אם בחרתם במסלול הנגמר באבן ספיר השאירו שם את רכב האיסוף, בשער הישוב.
המסלול מתחיל בהר עמינדב. מראש ההר ניתן לצפות על האזור המערבי של הרי ירושלים והר חברון ולבקר באנדרטה לזכר ג'ון קנדי.  משם נתחיל ללכת בשביל היורד בצד הצפוני של האנדרטה לכיוון חרבת סעדים. מי שרוצה יכול לעשות את הדרך לחרבת סעדים ברכב – עם הכביש עד לצומת שם תראו שלטים המכוונים אתכם לחרבת סעדים. לאחר הפניה בצומת סעו עם הכביש, המסומן בסימון שבילים שחור עד לחניון הפיקניקים אותו נראה לשמאלינו. יש להגיע לרחבת החניה בצד ימין. בסמוך לפני מגרש החניה, או קצת לפניו נראה שביל המסומן בסימון שבילים ירוק. תוכלו לטייל בשביל זה אם תרצו לבקר במעיינות נוספים בשביל המעיינות ולהאריך מעט את הטיול.
המסלול הרגלי מתחיל בחרבת סעדים. נלך מעט ונבקר בקבר השיח' אחמד ולאחריו נמשיך בשביל הלא מסומן עד לגת הקדומה. שם פונים ימינה לכביש עפר המסומן בסימון שבילים אדום ובו נלך לכיוון עין סעדים. כעבור 100 מ' בערך נפנה שמאלה לשלט המציין את עין סעדים.

עין סעדים מרכז לתוכו שלוש נביעות אשר זורמות לבריכות אגירה. זוהי נקודת תצפית נוף יפה וכן חורש טבעי עשיר. חוזרים בדרך העפר לתחילת המסלול של חרבת סעדים ושם ניתן לעלות על דרך העפר המסומנת בסימון שבילים ירוק, המובילה אותנו לשביל המעיינות.
השביל המסומן בירוק בחורש ים תיכוני עשיר וירוק. נלך בו כ-500 מ' עד עינות עמינדב – קבוצת מעיינות נקבה השוכנות מזרחית לשביל. בשטח נמצאות בריכות אגירה, רובן מלאות מים רוב עונות השנה אך חלקן יבש בקיץ.

נמשיך מעינות עמינדב עם השביל לכיוון צפון. עוד 500 מ' ונגיע לעינות עוזי – גם הם מעיינות נקבה. באחד מהם ניתן למצוא מים בכל עונות השנה. אפשר לטבול בבריכות מוקפות הצמחייה.
מי שרוצה להאריך את הטיול יוכל להמשיך מעט לעבר עין תמר, גם הוא נובע לתוך בריכה קטנה.
אחר כך נשוב לשביל המסומן בירוק אל עינות עוזי וצפונה באותו שביל בירידה תלולה עד לישוב אבן ספיר, שם ממתין לנו רכב האיסוף. אם בחרתם לוותר על הביקור בעין תמר, תוליך אתכם הדרך מעינות עוזי ישירות לאבן ספיר.

אזור: הרי ירושלים והשפלה

משך המסלול ואורכו: עד חצי יום, כ-2 ק"מ

כל הזכויות שמורות לשביל © 2008 | עמוד הבית | צור קשר | מפת האתר | ספא |
טיולים | מועדון פיאט | טיולים מאורגנים | חבילות נופש בארץ | ספא | צימרים | צימר | ספא | וילות | צימרים | צימרים בצפון | צימר