חופשה בישראל >טיולים > טיולים במרכז > אמות המים לקיסריה חופשה בישראל
חיפוש מותאם אישית של
צור קשר עמוד הבית

אמות המים לקיסריה

כדי להגיע לנקודת ההתחלה נגיע לצומת עדה, דרומית לבנימינה. בצומת זו נפנה מזרחה, ומעט לפני היישוב גבעת עדה נמצא פניה שמאלה לכיוון אביאל. נוסעים בכביש זה כ-2 ק"מ וממשיכים איתו ימינה. עוד כ-3 ק"מ של נסיעה ונוכל לראות את פארק אלונה לשמאלינו. תחילת המסלול בחניון עין עמי, ליד עמיקם ואביאל. את הרכב השני, המאסף, יש לחנות בכניסה לבית חנניה. יישוב זה נמצא כ-2 ק"מ צפונית לצומת בנימינה, שם נמצאת פניה שמאלה ולשילוט לכיוון בית חנניה וג'סר א-זרקא.

הכניסה לחניון עין עמי כרוכה בתשלום. בחניון ניתן לערוך סיור בנקבה תת קרקעית שהמים בה מגיעים כמעט לגובה אגן של מבוגר. הסיור בהדרכה והוא חוויה מעניינת.
בפארק אלונה נתגלו פירים המובילים אל החלק הראשון של מוביל המים לקיסריה, באמה התחתונה.
לאחר הסיור בפארק אלונה נמשיך מזרחה במקביל לכביש, בכיוון אמת המים ובסמוך לאפיקו של נחל תנינים. הולכים בדרך זו כמה מאות מטרים עד שנגיע לדרך עפר, שם נפנה שמאלה לגבעה הנמצאת בכיוון צפון ובצלעותיה חציבה. דרך העפר מובילה אותנו לאורך הדרך החצובה.

ממשיכים בדרך זו אל הפיר אשר נמצא בנחל סנונית, אותו נוכל למצוא צפונית למפגש דרכי העפר. לאחר שפנינו צפונה לכיוון שמורת בורייקה, ניצמד לצידו המערבי – השמאלי – של המטע הנמצא לשמאל הדרך. בין לגדר של שמורת בורייקה והמטע אפשר לראות כניסות לפירים. בתחתית הפיר יש ניקבה גדולה מלאה במים, אליה אפשר לרדת במדרגות.

אחרי הביקור בפיר סנונית ממשיכים צפונה עם הדרך ליד שמורת בורייקה שהיא חורש שופע ושריד ליער קדום. השביל עובר באוכף אשר ממנו תצפית מערבה לים, מראה מרהיב מעבר לבנימינה, אור עקיבא וקיסריה. נמשיך ונפסע במורדה של דרך עפר, עד לצומת T במרחק של כ-1 ק"מ. שם נפנה שמאלה ונצעד בדרך יפה, בין מטעים לצמחיה טבעית עד לכביש סלול.

צועדים בכביש זה כ-500 מטרים. מגיעים לפניה ופונים בה ימינה, לכיוון צפון. עוד כ-300 מ' של הליכה יפגישו אותנו עם שביל ישראל ובו נלך שמאלה ואחר כך ימינה עד הכביש של זכרון יעקב-בנימינה. עם הגיענו לכביש נמשיך לצידו ונרד משביל ישראל. הכביש יוביל אותנו למבצר שוני ולמעיינות שומי. האמה הראשונה לכיוון קיסריה התחילה במקום זה, מעינות שומי ועין צור. פארק שוני מומלץ לפיקניקים ולביקור מאלף במוזיאון תולדות האצל ובחפירות ארכיאולוגיות.

מפארק שוני ממשיכים כ-1.5 ק"מ בסמוך לחוטם הכרמל. נפגוש את מסילת הברזל ושם נעלה שוב על שביל ישראל. צועדים לאורכו עד לכניסה לבית חנניה. כאן נוכל לראות את אמת המים הנישאת מעל הקרקע על קשתות. נוכל גם לראות כתובת רומאית עתיקה המקדישה את בניית אמת המים לאדריאנוס. אפשר לראות על אחת האבנים את סמל הלגיון הרומי העשירי. זוהי גם נקודת הסיום של המסלול ומקום חנייתו של רכב האיסוף.

אם תרצו להמשיך תוכלו ללכת הלאה לאורך חלק מאמת המים מתחת לכפר ג'סר-א-זרקא. מאחר שהכניסה חסומה, לא ניתן ללכת לכל אורכה אבל תושבי הכפר יכולים להדריך אתכם לחלק שנמצא מתחת לכפרם. כמו כן ממשיך שביל ישראל מכפר זה אל שפכו של נחל תנינים ותל תנינים.
לאחר הביקור בתל אפשר לפסוע לאורך שפת המים לכיוון קיסריה. שביל ישראל נמשך לאורך החוף לעבר קיסריה עד לחוף הקשתות מצפון לעיר העתיקה קיסריה.
סיום הטיול בקיסריה העתיקה.

אזור: כרמל, רמות מנשה והשרון

משך הטיול ואורכו: יום, כ-10 ק"מ

כל הזכויות שמורות לשביל © 2008 | עמוד הבית | צור קשר | מפת האתר | ספא |
טיולים | מועדון פיאט | טיולים מאורגנים | חבילות נופש בארץ | ספא | צימרים | צימר | ספא | וילות | צימרים | צימרים בצפון | צימר