חופשה בישראל > כתבות > "אינדינגב" חופשה בישראל
חיפוש מותאם אישית של
צור קשר עמוד הבית

אינדינגב

תוכן עניינים

  1. מה זה בכלל מוסיקת אינדי?
  2. מה קורה באינדינגב?
  3. איך קונים כרטיס?
  4. איפה ישנים? ואיפה אוכלים?
  5. למי זה מתאים?
  6. איך מגיעים?
  7. מתי כל זה קורה?

החגים הם לכל הדעות תקופה אינטנסיבית. כל הסופ"שים אקסטרה האלו מביאים עמם הרבה חופש מהעבודה מצד אחד אבל גם הרבה משפחה ואוכל  מצד שני (על כל מה שמשתמע מכך). נוסף על כך, שינויי מזג האוויר (שמביאים אותנו לחשוב) לא עוברים על כולם בקלות יתרה ובאופן כללי – מדובר בתקופה של התחדשות שלא מעט הסתגלות בצדה. פסטיבל אינדינגב הוא בשורה משמחת לכל מי שמעוניין לקחת נשימה עמוקה אחרי החגים, לעכל את השינוי ואת השנה החדשה, לטייל לדרום הארץ ובעיקר להנות מהמון מוסיקה טובה בתקציב מינימלי.
בדיוק לפני שנתיים יצא לדרכו פסטיבל האינדינגב הראשון במצפה גבולות אשר בנגב. אורחי הפסטיבל הראשון חזרו ממנו נרגשים, והביאו את הבשורה לאוזניהם של המונים אחרים שצבאו על שערי הפסטיבל השני במספר. השנה אפשר לומר שהאינדינגב הוא כבר שם דבר עבור מי שמחשיב את עצמו צרכן של תרבות איכותית בכלל וחובב מוסיקה עצמאית בפרט. מדובר ביומיים של נוף מדברי, שקט, אנשים טובים והמון מוסיקה טובה.

מה זה בכלל מוסיקת אינדי?

אינדי הוא בעצם קיצור של המילה הלועזית Independent , כלומר עצמאי. בניגוד לרוק'נרול, טראנס, מוסיקה קלאסית או כל סגנון מוסיקלי אחר, המונח אינדי אינו מתייחס לתוכן המוסיקלי אלא לצורה שבה המוסיקה נצרכת וליחסים שבין המוסיקאי לקהל שלו. במקביל למוסיקת אינדי קיים גם קולנוע אינדי, רשתות תקשורת אינדי ועולמות תרבותיים נוספים שהעצמאות עומדת בבסיסם. מוסיקת אינדי היא מוסיקה שיוצריה מפיצים אותה בצורה עצמאית, ללא מתווכים וללא מחסומים בינם לבין הקהל הצורך אותה.

מה קורה באינדינגב?

כמו בפעמיים האחרונות והמוצלחות שבהן רץ הפסטיבל, גם השנה יפעלו שתי במות במתחם הפסטיבל שעליהם ינגנו האמנים פולק, בלוז, רוק ומוסיקה אלקטרונית. בין המשתתפים: אביב גדג', גבע אלון, גלעד כהנא, דפנה והעוגיות, רות דולורס וייס ועוד רבים אחרים.
במקביל לבמות, תוצג בפסטיבל אמנות פלסטית מקורית, יעלו מופעי שירה ומופעים שיצירתם תתרחש בשיתוף הקהל. פעילות מסוג זה היא המשכה הישיר של  הרוח המניעה את מקימי הפסטיבל – "האידיאל הוא הקהל". כלומר – הפסטיבל פועל למען הקהל ולא הפוך. זו גם הסיבה שמחיר הפסטיבל שפוי כל כך. בעבור 90 שקלים בלבד תיהנו במשך יומיים מכל השפע התרבותי הזה. בימים שבהם שוקי וייס מכנס את כולנו לתוך מתחם גני יהושע למשך שעתיים בשביל לצפות במדונה מפזזת על במה כשקולות הפלייבק נשמעים ברקע אתם חייבים להודות שמדובר בשינוי בהחלט מרענן.
מפאת אופיו של הפסטיבל ושל האינדי בכלל, רוב האמנים המופיעים בו אינם אמני גלגל"צ כי אם רשימה מכובדת של אמנים פחות מוכרים או אמנים מוכשרים בתחילת דרכם. אבל העניין פה אינו להקשיב למוסיקה מוכרת שאפשר לזמזם בעל פה. בשביל זה אפשר ללכת להופעה של שלמה ארצי בקיסריה (ותודה לאל, או שלא, יש מספיק כאלו). העניין הוא אחר - להיחשף למוסיקה חדשה, להקשיב באמת ולהנות מצלילים פחות מוכרים, שאולי בעתיד יהפכו לכאלו.

איך קונים כרטיס?

המהירות המסחררת שבה אזלו הכרטיסים בשנה שעברה וכמויות האנשים שמצאו את עצמם ממתינים מחוץ לשעריו רומזים למי שחשוב לו להיות שם לשריין לעצמו מקום מראש ולהבטיח את מקומו. כרטיסים אפשר לקנות באינטרנט, בטלפון או במוקדי המכירה המפורסמים באתר הפסטיבל.

איפה ישנים? ואיפה אוכלים?

מחוץ למתחם ההופעות מוקם מתחם קמפינג לאוהלים ולשקי שינה. אם שינה בחיק הטבע אינה משהו שעושה לכם טוב אתם יכולים להזמין לכם חדר בקיבוץ גבולות או בקיבוץ צאלים. שניהם נמצאים במרחק דקות נסיעה ממתחם הפסטיבל. אוכל תוכלו לקנות במחירים שווים לכל נפש בדוכני האוכל הפזורים במתחם הפסטיבל.

למי זה מתאים?

הפסטיבל מתאים לבודדים, לזוגות, למשפחות עם ילדים ולכל מי שאוהב מוסיקה. ילדים מתחת לגיל 11 בליווי מבוגר נכנסים לפסטיבל ללא תשלום. אפילו כלבים יכולים לשהות במתחם הקמפינג, אבל תאלצו למנוע מהם כניסה למתחם ההופעות.

איך מגיעים?

לבאים מכיוון צפון : בצומת יד מרדכי (כביש 4) פונים שמאלה ונוסעים עד צומת ניר עם (לכביש 34). בצומת ניר עם פונים ימינה. בצומת סעד פונים שמאלה ובצומת הבאה ימינה (לכביש 232). ממשיכים עד צומת גבולות ופונים שמאלה (לכביש 222) ואז ימינה לגבולות.
לבאים מתל אביב צפויה נסיעה של כשעה ורבע.
לבאים מכיוון באר שבע: נוסעים עד צומת גילת. פונים שמאלה לכיוון אופקים ואורים (לכביש 241) ובצומת אורים פונים שמאלה (לכביש 234). בצומת צאלים פונים ימינה ואז שמאלה לגבולות.
לבאים מבאר שבע צפויה נסיעה של כ-35 דקות

מתי כל זה קורה?

שישי ושבת 16-17 באוקטובר. ההופעות יתחילו ביום שישי בשעה 12:00 בצהריים בדיוק.

כל הזכויות שמורות לשביל © 2008 | עמוד הבית | צור קשר | מפת האתר | ספא |
| טיולים | מועדון פיאט | טיולים מאורגנים | חבילות נופש בארץ | ספא | צימרים | צימר | ספא | וילות | צימרים | צימרים בצפון | צימר